Awesome is Awesome



Just a Little Trip #2
Tuesday 26 February 2013@Tuesday, February 26, 2013
ASSALAMUALAIKUM ...

enty yang nie part #2 mase aku pergi trip dengan keluarga . aku sambung balik ekk cerita aku . penat jugak nak cari idea nie nak buat part #2 . terpaksa lah jugakk kan heeee . plan lain , lain pulak jadi .

korang ingat tak mase aku pergi Igan haritu kan . mak kau borak dengan cousin aku . cousin aku yang memula borak

"camne dengan Dilah , dah oke dah lepas balik dari hospital haritu" *(kenapa dan mengapa aku masok hospital korang takyah tahu lahh)

"dah oke. tapi benda tu datang balik. dia cakap ada rasa sakit . dah pergi klinik , tapi MA situ cakap takde pa-pe . dia bagi penadol and vitamin je" *(sakit tu datang balik beberapa hari sebelum kita orang pergi situ)

"ehh , camne boleh jadi camtu . sakit sangat ke" sambil mata dia tengok kat aku

"sakit , takdapat tahan" aku cakap cam tu lahh

"dekat sini ade orang pandai ubatkan, korang pergi la rumah dia . mintak tolong die tengok benda tu"

"ha'ahh . saya ada dengar gak orang dekat sini pandai ubat . tapi kita orang tak sempat la nak singgah . saya ade meeting petang ni kat Mukah . lepas ni kita orang terus pergi sana" mak aku cakap

"bila bila boleh pergi , tapi korang tak selalu pun datang sini"

"tengok lah , kalau sempat petang ni kita datang balik , ataupun pagi esok je terus balik ke Daro . kita cancel je balik Sibu ekk ?" sambil mak bercakap dengan aku dan abang

"takpe , kita selalu pergi Sibu . kali nie je k . lepas tu kalau kakak dah sembuh kita pergi Sibu k" mak memujuk la . aku takleh tahan bab orang tua memujuk nie . aku angguk jelahh

aku frust dah dengar mak cakap macam tu . aku tak menjawab la , angguk je pun dah cukup . dah aku rasa sakit sangat ni . aku redha je la kalau mak cakap nak berubat . bapak pun macam tak kesah je . asal aku sembuh je kan .

hari seterusnya ...

kita orang pergi lagi rumah cousin aku tu . sebab kita orang tak tahu rumah orang yang pandai ubat tu . lepas tu dia hantar kita orang pergi situ . sesampai je situ ade sorang orang tua lelaki . rumah dia besar woo ! cantik lagi . bapak aku bagi salam kat dia then dia cakap la tujuan kita orang pergi sana . lepas tu dia suruh masok ke dalam rumah .

"sape yang sakit?"

"anak perempuan saya nie, lepas operate , benda tu datang balik"

"meh aku tengokk."

then dia tegok lepas tu dia masok balik dalam rumah dia . rumah dia ada satu bilik tu tempat dia merawat la . tapi bilik tu kat luar rumah dia . sebelah dalam pulak tempat ruang tamu dan sebagai nya . memang dia khas kan bilik tempat merawat lahh .

lepas tu dia datang balik kat aku , dia sapu ubat *entah ubat ape tapi bau wangi, dia baca baca ayat al-Quran . dah dia tekan tekan badan aku and tempat sakit tu . aku rasa nak jerit kuat kuat je . sakit sangat . memandang aku nie masih lagi ada adab *beradab la sangat, aku tahan je la sakit tu sambil aku tarik tarik baju mak aku haha kang koyak baju tu . baju tu tak koyak la . lepas tu orang tu cakap

"dia nie tak de pa-pe , cuma korang sapu la ubat nie selalu kat tempat tu, kalau masih tak sembuh jugakk , kita tak tahu . kita doa je kat Allah"

kita  angguk je . lepas abis je dia cerita pasal penyakit aku tu , dia cerita pasal lain pulak . siap suruh kita minum lagi kat rumah dia . ye lah , kita tetamu . mesti la layan tetamu tu . lama tau dia bercerita . banyak pengalam yang dia ada . lepas tu aku bagi signal kat bapak aku nak balik haha *derhaka . lama gila kot duduk situ . aku nie bukan friendly sangat and aku tak pandai nak menyampuk kalau orang tua bercakap . aku biar je diorang bercakap then aku bored la . tu yang aku signal kat bapak nak balik . bapak aku faham jugak . so kita orang balik . bapak aku bagi la pengeras . lebih kepada sedekah je lah . dia dah tolong kita kan hehe

dalam beberapa hari ni , aku rasa oke . kurang sakit . tapi masih sakit tau . aku tahan je . aku taknak dah masok hospital . kang puasa tak makan aku taknak . kena cucuk masok air hisshhhhh *fobia

nota : doa kan aku sembuh hee :)